niedziela, 9 marca 2014

Jarmark Kaziukowy w Białymstoku

4 marca to Dzień Świętego Kazimierza. W tym dniu co roku odbywał się jarmark odpustowy. W Białymstoku też odbywa się taki jarmark już od 15 lat. W tym roku 4 marca wypadł we wtorek, więc jarmark odbył się w niedzielę 9 marca, czyli dziś. Uwielbiam jarmarki i zawsze staram się na nie chodzić jak są w moim mieście, dlatego też i w tym roku nie mogło mnie zabraknąć na takim wydarzeniu :)
Na stoiskach można było kupić swojskie wyroby, takie jak wędliny, chleb, smalec czy też miód. Widziałam kilka stoisk z ceramiką, wyrobami z drewna, szydełkowanymi obrusami i serwetkami, wikliną, obrazami... mnie oczywiście najbardziej interesowały straganiki z biżuterią. Niestety tych nie było zbyt wiele, ale udało mi się też trochę nacieszyć oko.
Poniżej fotorelacja :)




W tle przygrywała ludowa kapela.

Mężuś w swoim żywiole :) przegląda przyprawy :)


Na tym stoisku biżuteria najbardziej mi się podobała z całego jarmarku.

To stoisko chyba mnie zachwyciło najbardziej. Przepiękne obrazy, cuda!






Po jarmarku wybraliśmy się na kawę. Ja zamówiłam latte z syropem lawendowym, a mój luby z syropem z czarnego bzu. Obydwie były przepyszne i miały niespotykany smak. Do tego w ramach rozpusty ja zjadłam sernik miodowo-cynamonowy, a mąż kremówkę na lustrze gorącego syropu truskawkowego. Pychota!

Kawiarnia, w której byliśmy ma przepiękny taras, z którego widać nasz plac miejski.

Jak widać pogoda dopisywała. Wiosnę było czuć wszędzie!

9 komentarzy:

  1. apetyczne ciasteczko i wiosna już taka piękna:) a miało być tak zimno ... mam nadzieję, że będzie już tylko cieplej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile ciekawych rzeczy tam było!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie jarmarki, odpusty i festyny - można tam znaleźć tyle ciekawych rzeczy! Świetne zdjęcia, a widok z tarasu kawiarni - przepiękny! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są rzeczy z duszą a takowe można znaleźć właśnie w takich miejscach. :) Bardzo ładnie w Twoim mieście, dopisuję do miejsc, które trzeba kiedyś odwiedzić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nice.
    Zapraszam http://cukiereczekxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie jest czasem wybrać się na taki jarmark,sama chętnie bym sie wybrała,ale niestety u mnie w okolicy nie ma żadnego organizowanego :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć, bardzo ładnie tu na twoim blogu, świetny wpis, bardzo świetnie się go przegląda, zapewne odwiedze twojego bloga jeszcze nie raz ponieważ bardzo jest różnorodny w przeciwieństwie do wielu nowych blogów - Pozdrawiam Bożenka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie miejsca i pewnie tez bym cos dla siebie wypatrzyla.

    OdpowiedzUsuń